Brev:
Måltider
2. november 2012
Alder:
2 år, 3 mdr.
Måltider
Hej Helen
Vores søn vil sjældent spise aftensmad. Han virker sulten, spørger efter om maden er færdig og så spiser han ikke noget når den kommer. Han leger med maden og der ryger måske en smule ned, men det er så det. Er der pasta sker det han spiser mere men det er jo ikke nok.
Skal jeg sætte tal på sker der kun 1-2 gange om ugen at han spiser ok - måske mest 1 gang her på det sidste.
Til frokost spiser han fint både i vuggestue (siger de da) og herhjemme i weekenden. Også om morgenen spiser han godt.
Det er meget frustrerende for os og vi er bekymrede for om det er i orden. Vi plejer at tilbyde ham aftengrød når han ikke har spist aftensmad men har for første gang ikke tilbudt det i aften. Måske spiser han ikke fordi han ved der kommer grød senere?
Han er for tiden meget temperamentsfuld. bliver hurtigt vred og frustreret. siger meget nej og bliver meget vred når han ikke kan finde ud af noget eller ikke får sin vilje. også i vuggestuen kæmper han imod for tiden.
Han er ret sulten når vi henter ham ved firetiden. så får han en bolle og nogle gange også knækbrød og noget frugt. Han får også nogle gange lidt agurk og tomat mens vi laver mad.
Har du et godt råd? Skal vi i virkeligheden spise tidligere end kl. 17.30 hvor vi normalt spiser? Og skal vi droppe aftengrøden?
Hilsner Maria